Jednoduchý mixážní pult

05.03.2012 18:47

Toto schéma jsem našel, když jsem hledal nějaké to jednodušší zapojení mixáku. Nejdříve to vypadalo slibně - je to celkem jednoduché schéma a asi by neměl být problém toto zařízení zhotovit. Problém by se ale mohl naskytnout pokud bychom toto zařízení chtěli spustit a čekali od něj výsledky dobré, nebo vůbec nějaké. Hlavním problémem jsou zesilovače, ty jsou tvořeny jen jedním tranzistorem typu BC550, které jsou sice určené pro audio aplikace a jsou nízkošumové, bohužel ale v tomto zapojení budou značně zkreslovat. 

Toto je ono schéma, já osobně si myslím, že stačí vyměnit zesilovače integrovanými a bude problém vyřešen. Jde ale o to, co z mixu zbyde odstraníme-li zesilovače, ano skoro nic a to je ten problém, takže je asi lepší navrhnout si svůj, nejlépe digitální.

    Nechci ale říct, že se z tohoto schématu nedá nic použít. Já jsem z celého tohoto schématu sice využil jen hodnotu slučovacích odporů - 100k, ale schéma sem testoval jenom v prográmku, takže se skutečná kvalita může lišit a to positivně, ale i negativně.